Saturday 11 April 2015

Ниш vs Београд..опет и опет..

Зубари..
Нико их не воли, логично је..
Али, без њих не можемо..нужно су зло..

Од своје деветнаесте године докторка Нада пази на моје зубе. С обзиром каква ми је генетика, да не беше ње, данас бих увелико била крезава..

Докторка Нада има ординацију на Славији. Важи за једног од два-три најбоља зубара у Престоници..
Заслужено, морала бих да додам..
Да бисте до ње стигли, морате се наоружати стрпљењем..заказује се данима, некада и недељама унапред..
Није то случајно..

Зашто све ово и причам..
После више од две године од када сам Нишлијка, ред је био да престанем да трчим до Белог Града за све живо, па сам одлучила да потражим зубара у Нишу..
Човека су препоручили као врсног стручњака, што је, на основу нашег првог дружења, изгледа и тачно..

Поправка зуба и бломба..4000 динара..
Моји зуби и очи немају цену..тиме се руководим целога живота..
Друго нешто је проблем у овој причи..
Код докторке Наде, цена истог посла је 1500 динара..

Да појасним..њена ординација је у петособном стану на елитној локацији у Престоници..
Закуп, као и порези у том крају су астрономски..
У ординацији су запослена још четири доктора и свако од њих има своју сестру асистента..
Сви су уредно пријављени..

Доктор у Нишу има ординацију у локалу од 20м2 у дебелој забити..једва сам га пронашла..
Ради сам..

Седим, размишљам, и мало тога ми је јасно..

Онда се сетим галерије у којој излажем своје мараме повремено..
Галерија се налази преко пута Политике, дакле у срцу главног града, на неких двадесетак квадрата..
Месечни закуп их кошта 250е..
За исту квадратуру у полупразној Првомајској, мене је газда лешио са 260е месечно..
Галерија о којој је реч је у склопу Еуро Центра, тако да се од цене закупа обавезно плаћа порез..
Мој газда таквих проблема није имао..

За десетак дана гостовања у Галерији, остваривала сам пазар у висини двомесечног пазара у Нишу, сваки пут..за котизацију од 3000 динара за тих десет дана..
Барем трећина муштерија су ми биле Нишлијке..које живе у Нишу..

Да, свакодневно ми Нишлије дају јаке аргументе зашто је зли Београд крив за све, а не они, овако радни, поштени и коректни..
И да, Београђани су апсолутно криви зато што Нишлије немају посла, живе тешко и ништа им не ваља..

Што се мене тиче, рачуница је проста..
Да бих поправила зуб у Белом Граду, потребно ми је 1500 динара плус око 2000 динара за аутобус..
И када купим себи највећу чоколаду у радњи, остаће ми кусур..
Ако одлучим да поправим два зуба, нећу се гурати на спавању код другара..глумићу буржуја и платићу хотел (а, да..и преноћиште у Престоници је јефтиније..ако баш не инсистирате да спавате у Хајату)..

Мени је ОК да тркнем до главног града када год ми дуне..таман да се видим са пријатељима и поједем сладолед у Бомбају..
И апсолутно ми је лепо да живим у Нишу..

Не видим само како то одговара Нишлијама, ако ја новац остављам београдским хотелима, ресторанима, Позоришту, зубару, апотекару, галерији..
Чак и свилу за своје мараме купујем у Београду, јер им је малопродајна цена нижа од великопродајне у Нишу..

А Нишлије могу како хоће..
Једино мени не могу да кукају..
Сматрам да су сами криви јер су дозволили ту бахатост и грамзивост..
Зато више не желим да слушам..
Одем до Нишаве, попијем нес у Гусару и срце ми је пуно када год се сетим да имам ту привилегију да живим у најлепшем граду у Србији..


No comments:

Post a Comment