Friday 7 August 2015

Чепом до колица..или..Толико волим свој Ниш..


Један мој пост, потакнут проблемом око набавке колица који има једна млада Београђанка, направио је неочекивани бум у граду на Нишави..




Пост је објављен у петак увече, а у року од 48h, нишки медији, на челу са нашом дивном водитељком Сандром Станковић, почели су навелико да извештавају о новој акцији групе Помоћ угроженим Нишлијама..

Нисмо открили топлу воду..становници Зрењанина већ неколико година здушно скупљају пластичне чепове и на тај начин су до сада успели да за своје суграђане купе чак 14 инвалидских колица..
Пар година касније, у Новом Саду се појавила организација која је кренула са истом намером, али су инсистирали на својим правилима..
Зрењанинци нису подлегли притиску и остали су доследни себи..и нису погрешили..
Требало ми је пет дана да то откријем и сама..

Новима је сопствени град био мали..требала им је цела Србија..
Пре четири месеца су стигли и у Ниш..
Нисмо знали..нико није чуо за њих..
Идеја водиља им је да Србија скупља чепове, допрема их у велики град на далеком северу где их продају и на основу конкурса бирају дете коме ће колица бити додељена..тачније, то ради инострани произвођач колица са којим сарађују, како сами кажу..

С обзиром да смо тек почели, сматрали смо да је сарадња добра ствар..
Група Помоћ угроженим Нишлијама је позната у Нишу..већ више од пет година медији испрате сваку нашу акцију, а Нишлије здушно прикупљају храну, хемију, одећу, чак и књиге и намештај за оне којима је то неопходно..
Нема разлога да са чеповима буде другачије..

Разговори (suma sumarum четири..са координаторком за Ниш, газдарицом и два поноћна са њиховим правником) су текли отприлике овако..

Већ смо кренули да промовишемо акцију у медијима..кажем ја..
Они кажу да не желе медијску пажњу..

Добро..колико сте чепова скупили..
Они кажу 20 000 комада..

Добро..то је 20кг..или 400 динара за четири месеца колико сте ту..није ни чудо да вам се "координаторка за Ниш" вајка у једним локалним новинама да акција у Нишу није заживела..
Они кажу да сам погрешно схватила и да је у питању било 20 џакова..

Добро..познато је да ја слабо капирам..
А шта радите са њима..опет ја..
Они кажу да их допремају на север и продају за 18-20 динара по килограму..
Зашто тако..у Нишу човек те исте чепове откупљује за 25 динара, а сам је понудио 20% вишу цену када је сазнао о коме се ради и који нам је циљ..
И у Зрењанину је цена иста..зашто би у Новом Саду било другачије..
Они ћуте..

Питам како им се исплати да одвозе чепове тако далеко..
Они кажу да су добили нов комби од Министарства којим развозе чепове..

Добро..кажем им да сврате у Ниш када буду долазили по нову туру..ред је да се упознамо..
Они кажу да у ствари нису добили комби, већ су освојили тендер једне велике фирме, али још увек чекају тај новац којим ће купити половни комби..

Добро..дешава се то..а колико деце из Ниша је добило колица, не умем да ћутим..
Они кажу ни једно, јер се нико није пријавио..

Добро..како да се пријаве ако нико није чуо за акцију..позната сам ја као јако упорна..
Они кажу да сам шовиниста и да хоћу да посвађам Војводину, Београд и Ниш..

Добро де..ја сам рођена у Београду, 4,5 године сам живела у Новом Саду, а већ три године сам Нишлијка..који део себе бих требала највише да форсирам, а који највише да мрзим, питам ја..
Они ћуте..

Након разговора са људима којима је живот у колицима свакодневна мука, кажем да сматрам да нам њихов систем не одговара, јер су колица потребна људима без обзира на годиште или врсту болести, да није у реду да фаворизујемо људе по критеријумима које је неко наметнуо и да ћемо акцију организовати сами, на свој начин..
Они кажу да је њихов статут прецизан, али да увек има места да се нешто углави и искалкулише..

Ја не волим да углављујем и калкулишем туђим животима нити бих била спремна да варам сопствени статут (да га којим случајем имам)..
И уверена сам да ће и без углављивања, уз добру вољу Нишлија и подршку медија, та добра енергија чуда да учини..
Они одговарају да не може група Помоћ угроженим Нишлијама да се оглашава у медијима поводом акције прикупљања чепова у Нишу док са њима не склопи уговор да РАДИ ЗА ЊИХ..

Ја се слатко насмејах..некултурна сам, опште је то познато..
И кажем..али, Ваша координаторка за Ниш долази ујутру са нама на ТВ да бисмо људима рекли како ћемо да се организујемо да би инвалиди у Нишу добили колица..
Они кажу да координаторка неће доћи у емисију..

Добро де, добро де..рече ми жена неки дан да неће медијски да се експонира..стварно сам невероватно заборавна..
И безобразна, каже човек..

Ох, да..и немам фирму за прикупљање чепова од које ћу да зарађујем..
Али, то је сигурно небитно за ову причу..
Кажу да на мобилном не може да се тресне слушалица..мада ми је тако зазвучало..

Ако сам нешто заборавила да напишем, крива је поспаност..ипак је задњи позив био нешто пре поноћи, када ме не зову ни они које највише волим..нисам баш нешто позната као ноћна птица..

Разбуђена на силу, укључила сам ФБ да видим шта ми кажу Нишлије..колико је чепова сакупљено тога дана..
Сачекала ме је порука госпође из Књажевца..каже да би, подстакнута нашим примером, волела да нешто слично организује и у свом граду..
Исто волонтерски као и ми..и њеном детету, оболелом од церебралне парализе, је неко добар помогао..

Наравно госпођо..сакупите те чепове, па ако који зафали, помоћи ће Ниш, сигурна сам..
То је град добрих људи и великог срца..
Воли да помогне свакоме, али му је доста да га свака безобразна ала черупа и да га остави голог и утопљеног у јаду..

Јуче је кренула акција у Књажевцу..
А мени су се током ових пет дана јавили људи из Београда, Ужица, Новог Сада, Никшића, Даниловграда, Пала..
Хоће да припомогну да се нешто лепо догоди у лепом граду на Нишави..напросто су одушевљени енергијом којом смо прионули на скупљање чепова и гомилом идеја које се рађају у ходу..и решењима која искрсавају и пре него што нешто постане проблем..

Дуго су Нишлије таложиле позитивну енергију у запећку..треба те залихе искористити..
Нису то само колица..то је и чистији град у коме сви живимо..то су радоснија деца и задовољнији људи који осећају да оно што раде има сврху..

Другарица из Зрењанина, која ми је и дала највише почетних информација, каже да у том граду тешко можете наћи пластични чеп на улици или у парку..све иде у рециклажу..
А у акцији данас учествују и људи који поносно градом возе своја нова колица захваљујући онима чије мало њима данас омогућава да не буду грађани трећег реда..

Пуно радости и чист град..ако то није оно што нам свима треба, не знам шта би друго могло бити важније..
Добро, де..наслућујем..али, не желим да мислим о томе..
Ниш напросто није заслужио да било шта буде битније од Нишлија..

Жао ми је момци са севера..ово је мој град..
Ја сам изабрала да га волим и он ме је безрезервно прихватио у широки загрљај..
Нисам вам ја крива што у својим калкулацијама на то нисте рачунали..

No comments:

Post a Comment