Wednesday 12 February 2014

Ниш, град мојих снова..

Ниш много волим..макар је пун искомплексираних, несигурних и неспособних људи пуних једа, којима је за све крив неко други..Београд, наравно..
Да је Париз у Србији, био би Париз..овако, дај шта даш..

Ја сам, без трунке жаљења, оставила свој родни град и изабрала Ниш да у њему живим и уживам..

То је прелепи град који инспирише на прегршт невероватних начина..
И град који Нишлије презиру, пљују и омаловажавају..барем док живе у њему..
Воле га тек када се иселе и оду..у Београд, наравно..

Ипак је лепше живети у некој шупи у Престоници, радити од јутра до сутра посао који мрзиш, и вечито спуштати главу када ти се подсмехну због нагласка, него се потрудити и оплеменити свој град и у њему свити своје гнездо, у дедовској кући, свој на своме..


А ко би други могао волети град више него они који су у њему рођени?

Изгледа да Нишлијама одговор на ово питање представља непознаницу, па се, потпуно парадоксално, неретко нађем у ситуацији да браним Ниш од Нишлија..

Када говоримо о Нишлијама, већина ме зачуђено погледа и пита ме..Шта ћеш овде..из срца Београда си дошла у Ниш..овде је све пропало..

Није, драге моје Нишлије..само сте ви сами дигли руке од сопственог града..и предали га на милост и немилост сељошима, да га черече и прљају..
Не чувате га..
Не стижете да видите колико је леп, јер вечито зиркате на север..
И Београд вам је за то крив..
Ма немој..

Да ли је Београд крив зато што су нишки трговци незајажљиви, па неће да раде уколико им маржа није 500%..или зато што је Ниш прљав и запуштен..или зато што нећете да се потрудите да волите оно што радите и да то радите добро..или..


Ето, овој Београђанки је лепо да већ годину дана буде Нишлијка..

И не, нисам се овде удала..
Дошла сам јер сам заволела Ниш свим срцем..
Може се и то..само ви не желите да видите нешто тако просто..
Е, да, и део моје породице се доселио..

Моји пријатељи из Кракова већ годинама праве планове да се доселе у Србију, али им се не допада могућност да живе у Београду..

А онда су дошли у Ниш да ме посете..и открили град у коме желе да одгајају своју децу.. Онај мизерни број Нишлија који је посетио најлепши град Пољске, биће шокиран овом чињеницом..а не би требало..
Град на Нишави је напросто фасцинантан..

А ви, драге моје Нишлије, звиркајте и даље у даљину..и кукајте како вам ништа не ваља у Нишу..

Да ли вам је пало на памет да можда и Ниш не воли вас такве мрзовољне и мрзеће? Можда не воли ни он чињеницу да имате привилегију да живите у најлепшем граду у Србији (да да, као неко ко је дуго година живео у српској Атини, имам пуно права да дам овакву једну процену), а да то не умете да цените..

А нисте такви..сви пријатељи које сам стекла за ових годину дана, живи су доказ тога..

Зар не мислите да је време да заволите свој град..пре него што дођу они неки са југа..који ће волети да живе у граду на Нишави, али неће волети да живе са вама..

4 comments:

  1. Dobro dosla medju blogere Kato!

    ReplyDelete
  2. Beograđanko, dobodošla i međ Nišlije, izistinske, iako ne baš rođene ovde, a koji se slažu sa tobom.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Хвала хвала..ја сам већ више од годину дана Нишлијка, морам да се похвалим.. :)

      Delete